ESKİŞEHİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Kurum Standartları Modülü (İKS) Açıklama-3

Okullarımız tarafından sıkça sorulan sorularla ilgili açıklama yapılmasına gerek görülmüştür.

Veri girişleri Yönetici, Öğretmen, Veli durumundaki Okul Aile Birliği Üyeleri, isteğe bağlı olarak Veliler ve isteğe bağlı olarak Öğrenciler tarafından yapılacaktır.

Okul Müdürlüğü tarafından Mevcut Durum Girişi onayı yapılmadan veri girişleri başlayamaz.

Mevcut Durum Girişi en geç 08 Mayıs 2015 tarihinde yapılmalıdır. Sonraki veri giriş işlemleri uzun süre alacağından bir an önce başlatılmalıdır.

Mevcut Durum Girişi ekranındaki bazı verilerin tutarsızlığı okul müdürlüklerinin onay işlemini geciktirdiği düşünülmektedir.

 

Mevcut Durum Girişi esnasında sık soruılan sorular ve açıklamaları aşağıdadır.

Soru 1-) Okul Taşıma Merkezi durumundadır, fakat Taşıma Merkezi "Hayır" görünmektedir. Nasıl düzeltilecektir?

Cevap 1-) Bu bilgi Meis bilgilerinden alınmaktadır. Meis Modülü kayıtları bilindiği üzere kilitlidir, değiştirilemez. Bu bilginin düzeltilme işlemi MEB tarafından sonraki aşamalarda yapılacaktır. Bu sebeple bu açıklama gözardı edilerek onay işlemi yapılmalıdır. 

Ek Not: MEİS Modülü kaynaklı bilgiler hatalı ise gözardı ediniz. Düzeltilemez. Onay işlemi yapınız.


Soru 2-) Yönetici ve Öğretmen Sayısı tutarsız görünüyorsa nasıl düzeltilmelidir?

Cevap 2-) MEBBİS üzerinde Görevlendirme kaydı bulunan yönetici ve öğretmenler, kadrolu olduğu kurumda değil görevlendirildiği kurumda değerlendirme yapacaklardır.

Yönetici ve öğretmenlerin sayısı az görünüyor ise muhtemelen okulunuzda kadrolu öğretmenlerden bazılarının geçmişte girilmiş, fakat kapatılmamış Görevlendirme kaydı mevcuttur. Diğer bir ifade ile bir başka okulda görevlendirilmiştir. 

Yönetici ve öğretmenlerin sayısı fazla görünüyor ise muhtemelen kadrosu başka okulda olan, fakat geçmişte okulunuzda görevlendirilmiş olduğundan kapatılmamış Görevlendirme kaydı mevcuttur. 

Bu durumdaki öğretmenlerin tespiti için MEBBİS > e-Personel Modülü ve e-Okul Sistemi okul müdürlüğü tarafından incelenmelidir. Kadrolu öğretmenleri geçersiz görevlendirme kayıtları var ise İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Atama Şubesi tarafından düzeltilir. Ücretli öğretmenlerin görevlendirilmesi ise bilindiği üzere e-Okul Sistemi üzerinde Okul Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.

 

Soru 3-) Yaş gruplarına göre öğrenci sayısı az görünüyor ise ne yapılmalıdır?

Cevap 3-) Öğrenci sayıları belli bir tarih referans alınarak sistem tarafından otomatik sayılmaktadır. Okul Müdürlüğü tarafından herhangi bir işlem yapılması gerekmez. 

 

Soru 4-) Veli Sayısı az görünüyor ise nasıl düzeltilmelidir?

Cevap 4-) e-Okul sistemi üzerinde Öğrenci İşlemleri > Öğrenci Bilgileri > Velisi Kim kutusu doldurulmalıdır. İşlem okul müdürlüğü tarafından yapılmalıdır. Öğretmen kullanıcıları tarafından değil Kurumsal kullanıcı ile yapılacaktır.

 

Sonuç olarak yönetici ve öğretmen sayıları ile veli sayısı dışındaki çok sayıdaki veri Meis Modülü içinden alındığında ve değiştirilemeyeceğinden bilgiler tutarsız olsa da Mevcut Durum Girişi hemen onaylanmalıdır. Bu bilgiler MEB tarafından daha sonra toplu olarak güncellenebilecektir.

 

Okul Mevcut Durumu girişinin en geç 08/05/2015 tarihinde yapılması,

Yönetici, Öğretmen, Veli ve Öğrenci girişlerinin de 11/05/2015 tarihinde ilgili tüm kişilere duyurularak başlatılması,

önemle duyurulur.

 

 

 

 

 

 

Büyükdere Mahallesi Atatürk Bulvarı No247 26040 ESKİŞEHİR - 0 222 239 72 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.