S.T.E.M NEDİR?

STEM eğitimi, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerinin bir araya getirilmesiyle oluşturulan disiplinlerarası ve uygulamalı bir öğretim modelidir. STEM eğitimi dört disiplini ayrı disiplinler olarak öğretmek yerine bir arada vererek yürütülen gerçek dünyadaki uygulamalara dayanan tutarlı bir öğrenme modelidir. Öğrencilere günlük yaşamdaki problemlerle başa çıkmanın da bir matematiği olduğunu anlatıp, farklı düşünmelerini ve günlük hayatta karşılaşacakları problemlere farklı bakış açısıyla yeni çözümler arama kabiliyetlerini artırmalarını sağlayacak bir yaklaşımdır. STEM yaklaşımı ile öğrenciler, fen bilgisi, matematik, mühendislik ve teknoloji alanlarındaki bilgi ve becerilerini, gerçek hayat problemlerini çözmek için kullanacak etkinliklerle geliştirirler. Bu yaklaşımın öne çıkan bir diğer temel özelliği, öğrencilere, bu dört disiplinden yola çıkılarak hem günlük yaşamlarında hem de gelecekteki meslek hayatlarında kullanabilecekleri becerilerin öğretilmesidir. STEM etkinlikleriyle öğrencilerin geliştirdiği bu beceriler, onlara okulda ve sonrasında başarılı olmaları için temel sağlayacaktır.

STEM eğitimiyle birlikte öğrenciler aşağıda verilen temel beceriler geliştirir:

  • Problem çözme
  • Yaratıcılık
  • Eleştirel Düşünme ve Analiz
  • Takım çalışması
  • Bağımsız düşünme
  • Girişimcilik
  • İletişim
  • Dijital okuryazarlık

STEM etkinlikleriyle öğrencilerin geliştirdiği beceriler, onlara okulda ve ötesinde başarılı olmaları için temel sağlar. Bu yayında siz değerli öğretmenlerle paylaşılan STEM odaklı etkinlikler Eskişehir ili Tepebaşı ilçesi Ticaret Borsası İlkokulu öğretmenleri tarafından hazırlanmıştır. Yayında, öğretim programlarında 3. ve 4. sınıf kazanımları ile uyumlu hazırlanmış ders planları, ders sürecinde kullanılabilecek materyaller ve uygulamalara örnek teşkil edebilecek görseller yer almaktadır.

PROJE PAYDAŞLARI

Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Ticaret Borsası İlkokulu

Osmangazi Üniversitesi

Anadolu Üniversitesi

FOTOĞRAF GALERİSİ

S.T.E.M Sergisi
Öğretmen Eğitimleri
“Tasarruflu Sulama”
“Labirentin Gizli Şifresi”

VİDEO GALERİSİ

“Toprak Sulama Şifresi Videoları”
“Labirentin Gizli Şifresi Videoları”

ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

PROJE EKİBİ

PROJE YÜRÜTME KURULU
Hakan CİRİT
Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürü
Ahmet ŞEN
Şube Müdürü
Murat KARACA
Ticaret Borsası İlkokulu Müdürü
E.Şenay DOĞANER
Arge Uzmanı
Ömer GARAN
Arge Uzmanı
PROJE DANIŞMA KURULU
Engin KARAHAN
Dr.Öğretim Üyesi
Ahmet Oğuz AKÇAY
Dr.Öğretim Üyesi
HAZIRLAYANLAR
Berrin ERBAŞ
Sınıf Öğretmeni
Neşe KIVANÇ
Sınıf Öğretmeni
ETKİNLİKLERİ UYGULAYAN SINIF ÖĞRETMENLERİ
Berrin ERBAŞ
Neşe KIVANÇ
Gülden CANBAZ
Ayşe ÇAKIR
Belgin KONAK
Nasır ÖZALP
Filiz A.DATLI
Gözde TOLUN
Sibel GİTMEZ
Şemsinur BAKIRHAN
Şeniz ALTAŞ
Adile ERTEKİN
Gülsüm ALTUNDAĞ

İLETİŞİM

Eskişehir İl milli Eğitim Müdürlüğü ARGE

Büyükdere Mahallesi Atatürk Bulvarı No 247 26040 Odunpazarı / Eskişehir

0 222 239 72 00-370

arge26@meb.gov.tr